Ciddiyetsiz, kendine her yerde Quyin diyor ve adı Melike.

22 Şubat 2015 Pazar

Sırlar Uçurumu - Alein Kentigerna

Ufacık bir Ankara gezimde, öylesine su almak için girdiğim Kipa'dan 12 liraya aldığım üç kitaptan biriydi kendisi. Gerçi diğer ikisinden birinin adı Arsen Lüpen Herlock Sholmes'a karşı olduğundan, pek de kazançlı sayılmam. O giden 12 lirama hala içim yanıyor ya, neyse.

Öncelikle,gerçekten bu kitabı anlatmak için bir sıfat var mı en ufak bir fikrim yok. Tarihi kitapların hep aşklılarını okuduğumdan -hgjklg- bir anda böyle cinayet tarzında okuyunca bir hoş oldum. Evet, kitap tarihi, kitap gizemliliğin dibinde ve evet kitap biraz manyakça.

Kitabın geneli aslen 1935 yılında, Blanc de Vanue denen bir malikanede, bölgenin aristokratlarından olan Roussel ailesinin çevresinde gerçekleşen olayların diziliminden oluşuyor. Kitabın ilk sayfasındaki tarihi 1816 olarak göreceksiniz, bu kitabın devamında da o şekilde süre geliyor. Geçmişte yaşanan hikayelerin, gelecekte ne büyük karmaşalara sebebiyet verdiğini görünce şahsen ben çok şaşırmıştım. Aslında ben bu kitapta çoğu yerde şaşırdım. Kitap bende baştan aşağı şaşırma içeriyordu yani aslında hjkhj

Okurken itiraf edeyim, başlarda çok fazla sıkıldım. Sıkıldığım kitapları sürekli bırakır ve yeniden başlarım, onlar da zavallıca odamın kuytu köşelerinde okunmayı beklerler. Bu kitap da onlar biri gibiydi sanırım ama sonunda, "Okunmaya Çalışılmayacaklar" listemde yer edinemedi. Bu da örtülü anlamı geçip bildiğin hamur daha çabuk kabarsın diye üstüne sıkıca sarılan battaniyeleri yığmak gibi oldu be, anlayacağınız okudum işte of, ne uzatıyosam hgjfdjk

Ya yazar milleti dediğinin yazmayı en sevdiği bölümler bana göre gizemlerin açıklandığı kısımlardır, çünkü hani o kadar süredir hiç bir yerden açık vermemek için uğraşmış ve ufacık ipucularla hem okuyucuları meraklandırmış hem de kendin sabırsızlanmışsındır ama bu yazar beyciğimiz/bayancığımız artık yazarken sakinlik hapı mı ne içmişse, böylesine bir sakinlik göremedim.

Ben okurken, "Ne olacak? Allahım ne olacak? NE OLACAK NE DİYORUM NE?" diye serzenişlerde bulunurken sanki hep yeni bir şey ortaya çıkıyor gibi. Bitmiyor arkadaşlar. Bir gizem çözüldüyse eğer kitapta, peşi sıra diğeri geliyor. Kitap öyle bir olaylar çerçevesinde kurgulanmış ki insan anlamlandıramıyor.

Yazarı sahiden tebrik etmek gerek. Çünkü bir gerilim romanında insandan gerilmesi beklenir. (Iyy bu çok iğrençti hdjklşikf.)  Ama hani diğer bir yandan, aşk uğruna neler yapılabileceğini, yoksulluğun nelere sebebiyet verebileceğini, yaptığımız hataların doğurdu derin sonuçların ileride hayatımızda nasıl sonuçlar doğurabileceğini, tüm bunları da içine katarak ilerleyen çok değişik bir romandı. Okuduğunuzda da adının tam hakkını verdiğini anlayacaksınız, öyle boş teneke "Aaa bu kitapta sır var o yüzden böyle koyayım." şeysinden değil, içerikle alakası var.

Eğer satın almak istiyorsanız D&R'de 8,25 tl'ye gördüm az önce bakınırken. Ucuz ya, alın bence jdksl

Neyse, yine saçma suçma bir yorumdan sevgilerle jgkf

Kitapta geçen ve çok hoşuma kaçan bir cümleyi de paylaşayım da şurda dursun.

"Beni öyle çok sev ki, öldüğünde yüreğin tabutuna sığmasın."




3 yorum:

  1. A101'de de 5 TL. Var mı arttıran? fjsjdjj

    YanıtlaSil
  2. A101'den 3.90'a aldım. Açılın ben hala bichim çünkü kuyin melike:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. la o zaman bu adam nerden kazanıyor NERDEN

      Sil

Bookmark Us

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

Ne Okuyorum?

Anna Todd - After

Popular Posts

Recent Posts

Unordered List

Pages

Text Widget

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Author Info

Text Widget

Instagram

Facebook

Quyinin Halkı

About the Author

featured Slider

Navigation Menu

Twitter

Like us

Popular Posts

Copyright © Quyinin Tacı | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com