Ciddiyetsiz, kendine her yerde Quyin diyor ve adı Melike.

1 Mart 2015 Pazar

Şubatta Okuduklarım



Takvim Mart 1'i gösterdi, öyleyse artık bir liste çıkarma vakti geldi dedim, yaptım!
-Quyin Ağaoğlu

Şubatta okuduklarım listesini çıkarmanın en zorlayıcı kısmı, lanet olası "-da" ekini nasıl ayırdığımızı unutmuş olmamdı. Üzülerek söylüyorum ki ciddiyim. Vallahi Şubat'ta mı Şubat'da mı yoksa hiç eki meki ayırmadan direk Şubatişkoda mı diye bulana kadar canım çıktı, hala da doğrusu ne emin değilim açıkcası, hatam varsa kusura bakmayııın jkld

Öncelikle okuduklarımı yorumladıklarım ve diğerleri olarak iki kategoriye ayırabiliriz, o yüzden yorumunu buraya atmadıklarımın hatrına hepsine minicik minicik cümleler eklemeyi tercih ediyorum, başlayalım hjklfghj.


#1
Şubat'ın açılışını bir adet Fatih Murat Arsal kitabı ile yapmıştım, Seni Sevmek İstemiyorum. Şu zamana kadar sadece iki tane FMA kitabı okuyabilmiş birisiyim ama yazarın o romantik sonları beni rahatlatıyor sanırım. Karman çorman kurgulu kitaplardan sonra bir mola görevi, bir nevi beyin dinlendirici oluyor, hem özellikle FMA'nın kitaplarındaki erkek karakterlere hep bayılmışımdır, güçlü, karizmatik, kaslı ve yakışıklı, okuduktan sonra bir adet de bana lütfen diye düşünmeyeni henüz göremedim jkdlşgfgh.
 ,



#2 & #3

Ardından takip eden Julia Quinn'in Bana Beni Sevdiğini Söyle ve Şahane Bir Kadının Gizli Günlüğü. Orjinal adları kesinlikle daha hoş, böyle çevirinin azizliğine uğramış haliyle biraz fazla rahatsız edici geliyor. Quinn'in kaleminde açıkçası çok da özel bir şey bulduğum söylenemez, arkadaşım kitabı elimde gördüğünde "Quyin diye okuyor kesin mal." demiş idi, bence bilinçaltımdan kaynaklanan quyin sevdasıyla bir sempati duyuyorum bu yazarcığa, yine de tarihi-aşk kitaplarından hoşlanan bir tarafın hep içimde olduğuna inanıyorum ben zaten, neyse.



#4
Sonra gelelim efendim Peri Masalım'a. Sinem Akça'nın kaleme aldığı bir mizah (?) kitabı, 250 sayfalık, ebatları da küçük olduğundan 2 saatte bitirilebilecek bir şeydi. Anlatımında yakaladığım samimilikten mi, yoksa ondan önce Jane Austen okumaya çalışıp, odaklanamamaktan ötürü gerilmemden mi birden bitirmiştim tam olarak çıkaramıyorum ama yine de hoş bir kitaptı. PuCCa gibi bir yazım şekline sahip olduğunu düşünüyorum, eğer ki elinize olur da geçerse kısa sürede bitirebileceğiniz bir kitaptı.


#5
Ardından ablamın kütüphanesinden bir saatlik okuma aram için çaldığım Yekta Kopan'ın, Bir De Baktım Yoksun'u vardı yine şubat okuma listemde. Chad Lawson'ın piyano coverlarıyla okuduğumdan mıdır, yoksa yazarın havasından mıdır bilmiyorum ama bana çok kasvetli geldi. Tema olarak baba özlemini, nefretini ya da ne bileyim, hissiyatsızlığını esas alan hikayelerden oluşuyordu çoğunlukla. Yunus Nadi Öykü Ödülü ile Haldun Taner Öykü Ödülü'nü kazanmış bir kitaptan daha derin şeyler beklediğimi itiraf etmeliyim, yine de kitabı bitirir bitirmez gidip bir babama sarıldım, kaybetme korkusunu içime içlemiş olabilmesi bence çok harika bir şeydi. Üstelik gerçekten sayfa sayısı az diye hatırlıyorum, kitabı bir okumaya başlayacaksınız, sonra bir de baktınız bitmiş. (Kitap espirisi hjkdlg.)

#6
Sineklerin Tanrısı, uzun süredir merak ettiğim bir kitaptı ve bir şekilde elime geçince büyük bir hevesle okumaya başladım ancak, yine de bitirmekte zorlandığım bir kitaptı. Sahiden zorlandım, felaket zorlandım, aşırı ötesi zorlandım, o derece yani anlayın jkdvghb Şimdi kitapla ilgili Cansu'nun yaptığı yorumu okursanız zaten ne demek istediğimi aşağı yukarı anlarsınız, benzer şeyler söyleyeceğim için özelen kendim bir yorum paylaşmamıştım zaten. Yine de şu cümleyi söylemeden geçemeyeceğim, yazar vermek istediği mesajı çok daha güzel bir dil kullanarak da verebilirdi bence, en azından benim görüşüm.

#7
Vee ayın son kitabı, Gölgeler Kasabası. Bir derecelendirme yapacak olursak okunma sırasına göre son, beğenilme listesine göre ilk sıradaydı. Bu kitapla ilgili yoruma buradan ulaşabilirsiniz.

Evet, böylesine yoğun bir tempoda bence yedi kitap okumak ne az ne de çok sayılabilir. Yemin ediyorum çözdüğüm paragraf bilgisi sorularını bileştirsek net olarak iki kitap daha çıkardı ama şimdi sınav psikolojimi ortaya sermek istemiyorum. Tabi ki de özentilik yapıp üç beş güne Mart'ın göstermelik okuma listesini de paylaşacağım, manyak mısınız hjdk Musmutlu günleer 


0 yorum:

Yorum Gönder

Bookmark Us

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

Ne Okuyorum?

Anna Todd - After

Recent Posts

Unordered List

Pages

Text Widget

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Author Info

Text Widget

Instagram

Facebook

Quyinin Halkı

About the Author

featured Slider

Navigation Menu

Twitter

Like us

Popular Posts

Copyright © Quyinin Tacı | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com