Ciddiyetsiz, kendine her yerde Quyin diyor ve adı Melike.

5 Haziran 2015 Cuma

[İskambil Kartları Blog Turu #4] Gece Gezginleri Jacob - Jacquelyn Frank

Geldik İskambil Kartları olarak 4. turumuz olan Gece Gezginleri Serisi'nin ilk kitabı Jacob'a.  Gece Gezginleri serisi yurt dışında Nightwalkers adı altında yayınlananmış, her bir kitabı Jacob'da da görüldüğü üzere ana karakter olan erkeklerin ismini alan böyle uzuunca tatliş bir seri. Biz de Pegasus Yayınları'nın sponsorluğunda bu seriyi Türk kitap kurtlarına tanıtma şerefi ilk bize ait olsun istedik, aldık elimize haşmetli Jacob'ı. 

Yandaki kapak, Jacob'un orijinal kapağı ve ben bu kapağıyla Türkiye'de yayınlanmadığına müthiş sevindim. Tur grubu olarak bizim elimize kargoyla ulaştı, belki bazılarınız için de bir sorun teşkil etmez ama kitapçıya gidip şu kitabı eline almaya utanacak olanlar vardır. İnsanları bilirsiniz, sadece dışarıdan bir bakış atıp sizi yargılamaya bayılırlar. Ha ben bu konuda kusursuz bir insanım diyemem ama yine de bu tip şeyler oldukça saçma geliyor. Dilerim ki serinin diğer kitapları da kendi kapaklarıyla değil de bu şekilde satışa sunulur.

 Jacob, 700 yaşına merdiven dayamış en yaşlı iblislerden biri ve aynı zamanda da bir İnfazcı. İblislerin insanlara aşık olmaları iblis yasalarına göre kesin bir şekilde yasak ve bu yasanın uygulanmasını sağlayan kişi de kadim İnfazcı'mız Jacob! Adalet yargısı dillere destan, yakışıklı mı yakışıklı, iblislerin gözünde bir canavar bu Jacob, göreve getirildiği 400 küsür seneden beri hiçbir insan dişisinin etkisine kapılmamıştır. Ta ki Isabella'ya dokunana dek.

Şimdi bu anlattıklarımla ön yargıya kapılanlar olduysa onların bir kısmını kenara atsın. Tamamını demiyorum bak, bir kısmını. Çünkü kitap ön yargıya çok müsait bir durumda. Kabul ediyorum, ben de tamamen objektif olarak başlamadım okumaya. Hatta baş kısımlarında "Çok mantıksız, neden, hani iblisler kötüydü, neden kimse değil de Isabella?" diye çok homurdandığım oldu ama kitabı bitirmeden net bir yargıya varmamak gerekiyormuş. Devamında kitabı gerçekten sevdim, sürükleyiciydi, merak ettiriciydi. Birkaç yerinde anlayabilmek için iki kere okuduğum zekice espriler vardı, yerine göre de komikti.

Sansasyon yaratacak bir kitap diyemem ama kuru kuruya romantizm de bir yere kadar sarıyor insanı, ben böyle içerisinde fantastik ögelerin de olduğu aşk hikayelerine bayılıyorum ben. Yazarın ülkemizde yayınlanan ilk kitabı -23 kitabı var da maşşaallah- buydu ve ben diğer serilerini de çok merak ettim bu kitaptan sonra. 

Pegasus'un en son okuduğum kitabı Labirent serisiydi ve ondan sonra Jacob'u okumak için açtığımda puntoları görünce kalp krizi geçiriyordum. 335 sayfa ama eğer ki Labirent'in puntosuyla ve aralıkalarıyla basılsaydı rahat bir 500 sayfa ederdi. Şimdi bu kıyaslamayı neden yaptın Quyin derseniz, böyle küçük puntolu ve satırları arasında böyle az aralık bırakılan bir kitaba göre oldukça hızlı okunuyordu, bu beni şaşırttı. 

Kitapta cinsel sahneler ağırlı olmasa da 5-6 kere yer alıyordu ve ben kadının kalemini o noktalarda çok beğendiğimi fark ettim. Normal cinsellik kitaplarında artık hepsi sanki birbirinde bakıp yazıyormuş gibi bir hisse kapılıyordum ama tabii onları da suçlayamam, iki insanın birleşimiyle bir İblis'le bir... 

Neyse işte. Olsun o kadar dedirtti. Duygular yoğundu anlayacağınız ghjklş. 

"Isabella!" Kızgın bir sesle konuşuyordu ama sonunda kahkahasını bastıramadı.
"Bana cevap verecek misin vermeyecek misin?"
"Bana soru mu sormuştun ki?"
"Sana evlenme teklif ettim sanırım."
"Ah... Önümde diz çöktüğünü filan hatırlamıyorum hiç," dedi Jacob.
"Bak, modern bir kadın olabilirim ama bu biraz aşırıya kaçıyor. Elmas yüzük de istersin sen şimdi."
"Aslında, bana zümrüt daha çok yakışır," diyerek gülümsedi Jacob.


Eğer kitaba 10 üzerinden bir puan vermem gerekirse bu 7 olur. 10 verebileceğim kadar "Muhteşem" değildi, 9 verebileceğim kadar "Harika" değildi ve 8'i de konduramadım. Yine de 7 bence bir kitabı okumak için çok geçerli bir puan, kütüphanenizde bulunmasını tavsiye ederim. Tabi Facebook  ve Instagram çekilişlerimize üstlerine tıklayarak ulaşabilirsiniz. Katılım şartlarını yerine getirdiğiniz takdirde, Jacob neden sizin olmasın? 

Şimdi sizi İskambil Kartları olarak Jacob için seçtiğimiz şarkılarla baş başa bırakıyorum. Bir sonraki turda görüşmek üzeree!
        
  #1 Banks- Waiting Game

#2 Blue Foundation - Eyes On Fire

#3 Zella Day - Hypnotic

#4 Laurel - Fire Breather

#5 Nina Sublatti - Warrior

#6 Another Girl - Wild Belle

0 yorum:

Yorum Gönder

Bookmark Us

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

Ne Okuyorum?

Anna Todd - After

Recent Posts

Unordered List

Pages

Text Widget

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Author Info

Text Widget

Instagram

Facebook

Quyinin Halkı

About the Author

featured Slider

Navigation Menu

Twitter

Like us

Popular Posts

Copyright © Quyinin Tacı | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com